Kişisel bir site.
Vertex 2 SSD arızası ve Teknobiyotik macerası!
Bir önceki yazımda belirttiğim arıza için Teknobiyotik cevap vermiş efendim. Galiba Internet’te okuduğum memnuniyetsizlik hikayeleri doğru çıkıyor. Hiç sorun değil, ben uğraşırım!
Merhaba,
Öncelikle e-ticaret üzerinden satışı yapılan ürünlerimizde teknik destek olarak yerimizde herhangi bir hizmet veya destek verilmemektedir. E-ticaret üzerinden satışı yapılan ürünlerde arızalı çıkması durumunda ürün bize kargo firması ile gönderilmesi aşağıdaki koşullarda gelmesi gerekmektedir. Arızalı ürünlerdeki garanti destek ve hizmetimiz bu şekildedir, Bu hizmet dışında malasef çıkamıyoruz.
Bu denemelerinizde sonra yine aynı şekilde probleminiz devam ediyorsa, ürünü incelenmek ve test için bize anlaşmalı olduğumuz kargo firması ile gönderebilirsiniz.
Ürünü bize gönderirken DLD-47217 takip numarası ile gönderebiliriniz. Göndereceğiniz kargo paketin üzerinden bu takip numarasını ilgili arkadaşların göreceği şekilde keçeli kalem veya etiket ile üzerinde uygun bir yerinde belirtiniz.
Lütfen ürünü gönderirken boyutlarına uygun harici bir kutu içerisine koyup gönderiniz.
Lütfen ürünün kendi üzerine yazı yazmayınız ve etiket yapıştırmayınız. Harici kargo kutusunun üzerinde bu işlemleri yapınız.
Ürünü bize gönderirken kargo ödemesi sizin tarafınızdan yapılmış şekilde gönderiniz. Arızalı ürün gönderimlerinde kargo bedeli göndericiye aittir. Kargo ödemesi sizin tarafından karşılandığı için istediğiniz kargo firması ile ürünü bize gönderebilirsiniz.
Ürün arızalı olarak işleme alınacağından, alış faturasını ayrıca göndermenize gerek yoktur.Eğer varsa ürün arızasının detaylarına ilişkin teknik servisimize yardımcı olabilecek ürünle ilgili ek notlarınızı ürün kutusu içerisine ekleyiniz
Daha deyaylı arızalı ürün gönderim prosedürü için lütfen aşağıdaki linke tıklayınız
http://www.teknobiyotik.com/ariza-garantiSaygılarımızla,
Arıza Bildirimi
Güzel. Fakat gönderim yapmamı istedikleri adres Okmeydanı Perpa. İşyerim de Perpa’da. Ne kargosu, iki dükkan arası kargo mu çıkartacağım, istediğiniz gibi kutulayıp (üzerine dedikleri takip kodunu yazıp) direk ofise getiriyorum bayram sonrası dedim ama..
Merhaba
E-ticaret üzerinden satışı yapılan ürünlerimizde teknik desteğimiz ve Garantili ürünlerdeki servis hizmetimiz malasef bu şekildedir.
Sistemlerimiz kargo firmasının vereceği takip numarası doğrultusunda ancak referans kayıt açabildiğimizden ürün bize kargo ile gelmek durumundadır.
Tşkler.Saygılarımızla,
Arıza Bildirimi
Ben buna ancak bahane derim.
Kargo firmasının Perpa şubesine gidip, Perpa içi bir kargo verince herhalde suratıma bir bakacaklardır, enayi mi bu adam diye.. Teknobiyotik’in, daha doğrusu Akortek Bilişim’in muhteşem RMA prosesinin işleyişi böyleymiş derim ben de.
Ben teslim etmeyi deneyeceğim tabii ki. Zorluk çıkartır almazlarsa, ofise sürekli gelen kargocu dostumuzdan rica ederim, bırakır belki…
Gelişme oldukça güncelleyeceğim..
Print article | This entry was posted by Hazar on 04 Eylül 2011 at 00:45, and is filed under Genel. Follow any responses to this post through RSS 2.0. Yorum veya kendi sitenizden geribildirim yapabilirsiniz. |
yaklaşık 9 yıl önce
Geçmiş olsun. Teslim edebildin mi ürünü? Adamlar illa kargo takip numarası isteriz diyorlarsa sen kargocu arkadaştan rica edip onla yollasan da sonçta üzerinde bir takip no olmayacaktır. Bu açıdan kargocu arkadaşla yollaman eğer illa takip no istiyorlarsa faydalı olmaz diye düşünüyorum, yanılıyor muyum?
yaklaşık 9 yıl önce
Kendim çözdüm sorunu, Teknobiyotikle uğraşmak zorunda kalmadım. Hiç havamda değildim zaten.
Bir Linux dağıtımı boot ederek dd ile diskin çalıştığı süreler boyunca imajını alıp kaydettim (yedeğim eskiydi). Bunu yapabilmek için power kablosuna switch bağlayıp, kırmızıyı gördükçe gücü kestim tekrar verdim. 2 saat switch aç/kapa ve fare tıklamayla geçirerek 60GB diskte 2MB okunamayan alan ile tüm diski kurtardıktan sonra SSD’ye Secure Erase yaparak kendine getirdim. Aynı imajı geri kopyaladım ve sonuç olarak bayramdan beri çalışıyor bilgisayarım.
yaklaşık 9 yıl önce
İyi, diskine kavuştuğuna sevindim. O zaman anladığım kadarı ile 2 MB bir “bad sector” var. Sen imajı tekrar geri yükleyince orayı kullanmıyorsun. Disk de hata vermiyor. Doğru mudur?
yaklaşık 9 yıl önce
Ayrıntılı olarak yeni bir yazıda açıklayacağım herşeyi. Evet okunamayan bir alan vardı diskte, SSD’nin “bad sector”u olarak nitelendirdiğimiz. Bu alandan bir şey (benim Outlook PST dosyam oraya denk geliyordu mesela) okumaya çalışınca disk direk kırmızı LED’i yakıyordu (fault ledi). Oraları atlatarak okuduk. Formattan sonra orası da dahil olmak üzere her yer düzeldi sanıyorum. Bu SandForce kontrolcüler bazen manyaklık yapabiliyor. Belki hatalı bir yazım sonucu ilgili sektör diskin kafasında hatalı olarak işaretlendi. Secure Erase sonucu herşey sıfırlandığı için tekrar birşey yazmayı denedi disk (dd ile /dev/urandom’u diske kopyaladım sıkıştırılamaz bir içerikle tamamen doldurmak için) ve başarılı oldu. Diskin içinde bozulan Flash alanların değiştirilmesi için spare de var. Ama SMART’tan baktığım kadarıyla daha orayı hiç kullanmamış (reallocated sector countta artış yok).
Daha ilginci eksik olarak kopyalanan (ya da öyle sandığım) Outlook PST’si de sorunsuz çalışmaya devam ediyor 😀
Bakalım.